ZVUCI GRANICE Popularna muzika rat i nacionalizam u Hrvatskoj posle 1991 ZVUCI GRANICE Popularna muzika rat i nacionalizam u Hrvatskoj posle 1991
BIBLIOTEKA XX VEK

ZVUCI GRANICE Popularna muzika rat i nacionalizam u Hrvatskoj posle 1991

Šifra artikla: 302921
Isbn: 9788675621010
Autor : Katrin Bejker
Septembra 1991. godine gotovo svi hrvatski profesionalni pop muzičari okupili su se u jednom televizijskom studiju da bi u band-aid stilu snimili budnicu koja će postati jedan od najuspešnijih projekata novoosnovane nacionalne televizije. Oni malobrojni koji se nisu pojavili rešavali su porodične krize ili su se otisnuli na vlastite turneje po hrvatskoj dijaspori gde su sakupljali novac kako bi dodatnim sredstvima i medicinskim zalihama doprineli ratnom sukobu. Odsutne su bile i zvezde iz drugih jugoslovenskih republika uz koje su slušaoci supergrupe Hrvatski Band Aid nesmetano odrasli.

Najednom strani izvođači novotalasnog roka, zabavne i novokomponovane narodne muzike bili su žrtve, a ponekad i sukobljene strane, u simboličnom ratu protiv neodređenosti, takođe upleteni u sve složenije definicije nacionalnog identiteta u sopstvenim državama.
Početak rata u Hrvatskoj u julu 1991. godine obeležilo je učešće gotovo svih domaćih profesionalnih muzičara u talasu patriotskog komponovanja. Tokom nekoliko narednih meseci moćni sistem državne televizije nastojao je da uspostavi kontrolu nad muzikom i pobrine se da ona odražava predsednikove diskurse i prioritete. Kako se politički imperativ menjao tokom nekoliko sledećih godina, od osiguravanja nacionalnog opstanka ka konsolidaciji homogene nacionalne zajednice, muzička industrija je reagovala ponudivši nekoliko vidova "hrvatske" osnove nacionalne popularne muzike. Popularna muzika je tako stvorila izvor poruka o naciji i, u neprekidnoj raspravi o poreklu narodne muzike koja je nadahnula mnoge pesme, način definisanja nacije izričući ono što Hrvatska nije. Ti eksplicitni i implicitni narativi o nacionalnosti povezali su nekoliko etapa hrvatskog političkog života: mesece najžešćih borbi 1991. i 1992, učvršćivanje fronta od 1992. do 1995, neizvesne posleratne godine kad su simbolični krajevi Istočne Slavonije na liniji sukoba još uvek bili izvan hrvatskog suvereniteta, euforiju i nestabilnost na kraju Tuđmanovog režima 2000. godine, te teški put Hrvatske ka Evropskoj uniji.
0,00 RSD
990,00 RSD
792,00 RSD
Ušteda: 198,00 RSD
Obavesti me o sniženju
  • NSZ
0+ komada na lageru
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Septembra 1991. godine gotovo svi hrvatski profesionalni pop muzičari okupili su se u jednom televizijskom studiju da bi u band-aid stilu snimili budnicu koja će postati jedan od najuspešnijih projekata novoosnovane nacionalne televizije. Oni malobrojni koji se nisu pojavili rešavali su porodične krize ili su se otisnuli na vlastite turneje po hrvatskoj dijaspori gde su sakupljali novac kako bi dodatnim sredstvima i medicinskim zalihama doprineli ratnom sukobu. Odsutne su bile i zvezde iz drugih jugoslovenskih republika uz koje su slušaoci supergrupe Hrvatski Band Aid nesmetano odrasli.

Najednom strani izvođači novotalasnog roka, zabavne i novokomponovane narodne muzike bili su žrtve, a ponekad i sukobljene strane, u simboličnom ratu protiv neodređenosti, takođe upleteni u sve složenije definicije nacionalnog identiteta u sopstvenim državama.
Početak rata u Hrvatskoj u julu 1991. godine obeležilo je učešće gotovo svih domaćih profesionalnih muzičara u talasu patriotskog komponovanja. Tokom nekoliko narednih meseci moćni sistem državne televizije nastojao je da uspostavi kontrolu nad muzikom i pobrine se da ona odražava predsednikove diskurse i prioritete. Kako se politički imperativ menjao tokom nekoliko sledećih godina, od osiguravanja nacionalnog opstanka ka konsolidaciji homogene nacionalne zajednice, muzička industrija je reagovala ponudivši nekoliko vidova "hrvatske" osnove nacionalne popularne muzike. Popularna muzika je tako stvorila izvor poruka o naciji i, u neprekidnoj raspravi o poreklu narodne muzike koja je nadahnula mnoge pesme, način definisanja nacije izričući ono što Hrvatska nije. Ti eksplicitni i implicitni narativi o nacionalnosti povezali su nekoliko etapa hrvatskog političkog života: mesece najžešćih borbi 1991. i 1992, učvršćivanje fronta od 1992. do 1995, neizvesne posleratne godine kad su simbolični krajevi Istočne Slavonije na liniji sukoba još uvek bili izvan hrvatskog suvereniteta, euforiju i nestabilnost na kraju Tuđmanovog režima 2000. godine, te teški put Hrvatske ka Evropskoj uniji.

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara
Karakteristika Vrednost
Kategorija ETNOLOGIJA/ANTROPOLOGIJA
Autor Katrin Bejker
Izdavač BIBLIOTEKA XX VEK
Pismo Latinica
Povez Broš
Godina2011
Format13x18
Strana344

Slični proizvodi

Kulturno- antropološke studije i eseji Stare narodne osnove prilagođene balkanskom tlu...
2.750,00 RSD
U tesktovima objedinjenim pod zajedničkim naslovom Skriveni čovek Bojan Jovanović se ba...
1.408,00 RSD
1.760,00 RSD
Jovanović, piše o položaju štampe u Srbiji, o stanju u medijima, analizira javno mnjenj...
792,00 RSD
990,00 RSD
Zašto je Japan „uspeo”? Zapadna tehnologija i japanski etos Vrlo poučna i zanimljiva k...
880,00 RSD
1.100,00 RSD
Kulturne predstave o Evropskoj uniji i evrointegracijama Srbije među pripadnicima srpsk...
550,00 RSD
Antropofagija, omofagija, kanibalizam: toliko sinonima da bi se označila navika da se l...
550,00 RSD
Dokumentovano i detaljno saopštenje o vampirima ili ljudskim krvopijama koji su se ove ...
308,00 RSD
385,00 RSD
Slovensku povijest i identitet nisu oblikovali samo političari i povijesni velikani, ve...
2.251,04 RSD
2.813,80 RSD
Olga Zirojević, istraživač-istoričar-osmanista, nudi ove male istorijske studije o iću ...
660,00 RSD
825,00 RSD
U prvoj knjizi nove Glasnikove edicije „Mali leksikoni srpske kulture" nalazi se sedamd...
2.772,00 RSD
3.465,00 RSD
Pomoć
string(0) ""
string(0) ""