INDUSTRIJA SREĆE INDUSTRIJA SREĆE
CLIO

INDUSTRIJA SREĆE

Šifra artikla: 315678
Isbn: 9788671025638
Autor : Vilijam Dejvis
Izdavač : CLIO
Sreća, u svojim raznolikim formama, više nije samo prijatan dodatak značajnijem poslu zarađivanja novca ili neka izmišljotina novog doba koju plasiraju oni što imaju vremena da sami peku hleb. Kao pojava koja se može izmeriti, uočiti, poboljšati, sada je prodrla u tvrđavu globalnog ekonomskog upravljanja. Ako Svetski ekonomski forum može poslužiti kao smernica, što je dosad uvek bio, budućnost uspešnog kapitalizma zavisi od naše sposobnosti da se izborimo sa stresom, očajanjem i bolešću, te da ih zamenimo opuštanjem, srećom i zdravljem. Sada postoje i tehnike, mere i tehnologije da to omoguće, uvlačeći se, pritom, u kancelarije, poslovna središta, domaćinstva i ljudsko telo.

Sve je više korporacija koje zapošljavaju „direktore za sreću“, a Gugl ima svog „srećka“, koji zaposlene podseća na važnost aktivne pažnje i empatije. Stručni konsultanti za sreću savetuju poslodavce kako da oraspolože zaposlene, nezaposlene kako da povrate radni elan a, jednom prilikom u Londonu, i one koji su silom isterani iz svog doma kako da se emotivno okrenu budućnosti.

Dva su bitna razloga iz kojih je nauka o sreći početkom XXI veka izbila u prvi plan, i oba su sociološke prirode. Njima se, kao takvima, psiholozi, menadžeri, ekonomisti i neuronaučnici koji tu nauku promovišu nikada direktno ne bave. Prvi se tiče prirode kapitalizma. Drugi strukturni razlog sve većeg interesovanja za sreću donekle još više zabrinjava, a tiče se tehnologije. Naučni pokušaji da se sazna ko šta oseća ili da se time manipuliše donedavno su se uglavnom odvijali u formalno prepoznatljivim ustanovama, poput psiholoških laboratorija, bolnica, radnih mesta, fokus grupa i slično. To više nije slučaj. U julu 2014. godine, Fejsbuk je objavio naučni rad koji je sadržao detaljne podatke o uspešnoj promeni raspoloženja stotina hiljada korisnika te društvene mreže manipulacijom vesti koje im se dostavljaju.
0,00 RSD
1.210,00 RSD
Cena na sajtu: 1.089,00 RSD
Ušteda: 121,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta

na tri i više kupljenih artikala koji nisu na akciji.

 

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Sreća, u svojim raznolikim formama, više nije samo prijatan dodatak značajnijem poslu zarađivanja novca ili neka izmišljotina novog doba koju plasiraju oni što imaju vremena da sami peku hleb. Kao pojava koja se može izmeriti, uočiti, poboljšati, sada je prodrla u tvrđavu globalnog ekonomskog upravljanja. Ako Svetski ekonomski forum može poslužiti kao smernica, što je dosad uvek bio, budućnost uspešnog kapitalizma zavisi od naše sposobnosti da se izborimo sa stresom, očajanjem i bolešću, te da ih zamenimo opuštanjem, srećom i zdravljem. Sada postoje i tehnike, mere i tehnologije da to omoguće, uvlačeći se, pritom, u kancelarije, poslovna središta, domaćinstva i ljudsko telo.

Sve je više korporacija koje zapošljavaju „direktore za sreću“, a Gugl ima svog „srećka“, koji zaposlene podseća na važnost aktivne pažnje i empatije. Stručni konsultanti za sreću savetuju poslodavce kako da oraspolože zaposlene, nezaposlene kako da povrate radni elan a, jednom prilikom u Londonu, i one koji su silom isterani iz svog doma kako da se emotivno okrenu budućnosti.

Dva su bitna razloga iz kojih je nauka o sreći početkom XXI veka izbila u prvi plan, i oba su sociološke prirode. Njima se, kao takvima, psiholozi, menadžeri, ekonomisti i neuronaučnici koji tu nauku promovišu nikada direktno ne bave. Prvi se tiče prirode kapitalizma. Drugi strukturni razlog sve većeg interesovanja za sreću donekle još više zabrinjava, a tiče se tehnologije. Naučni pokušaji da se sazna ko šta oseća ili da se time manipuliše donedavno su se uglavnom odvijali u formalno prepoznatljivim ustanovama, poput psiholoških laboratorija, bolnica, radnih mesta, fokus grupa i slično. To više nije slučaj. U julu 2014. godine, Fejsbuk je objavio naučni rad koji je sadržao detaljne podatke o uspešnoj promeni raspoloženja stotina hiljada korisnika te društvene mreže manipulacijom vesti koje im se dostavljaju.
Trenutno nema komentara
Karakteristika Vrednost
Kategorija SOCIOLOGIJA
Autor Vilijam Dejvis
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač CLIO
Pismo Latinica
Povez Tvrd
Godina2017
Format17x24
Strana259

Slični proizvodi

Kritika marksisitičke i liberalističke ekonomije
1.287,00 RSD
1.430,00 RSD
Razume se da Đorđević, kao i u svojim dosadašnjim delima, ni u knjizi o liftu ni u jedn...
1.349,00 RSD
1.500,00 RSD
"Novo varvarstvo" je zbirka eseja koja se bavi različitim aspektima savremene kulture i...
1.089,00 RSD
1.210,00 RSD
Zašto je neophodno govoriti o dijalogu? Razloga ima toliko da ih je teško i nagovestiti...
1.650,00 RSD
Ova knjiga predstavlјa rezultat istraživačko-izdavačkog poduhvata u okviru kojeg su za ...
2.475,00 RSD
2.750,00 RSD
Dobitnik Nobelove nagrade Kada je Česlav Miloš 1951. zatražio azil u Francuskoj, ameri...
719,00 RSD
799,00 RSD
Pedeset pet godina nakon pobune u maju 1968. godine, ova knjiga se vraća na jednu od na...
3.850,00 RSD
Planetarno poznati ekonomista Toma Piketi u ovoj omanjoj knjizi nam predstavlja sociopo...
550,00 RSD
Knjiga UBIJ SVE NORMALCE prati onlajn kulturne ratove koji su, izvan vidokruga i radara...
1.039,00 RSD
1.155,00 RSD
Knjiga prikazuje Srpsku poravoslavnu crkvu u istorijskoj, sociološkoj i teološkoj persp...
1.188,00 RSD
1.320,00 RSD
Ovo je knjiga pisana perom jednog Vininćanina koji nije odolio zavičajnoj čežnji koja d...
1.584,00 RSD
1.760,00 RSD
Za kolektivni projekt prosvetiteljstva saloni nisu bili jednostavno razbibriga; žene ko...
880,00 RSD