NJEMAČKA AVANGARDA NJEMAČKA AVANGARDA
AKADEMSKA KNJIGA

NJEMAČKA AVANGARDA

Šifra artikla: 352014
Isbn: 9788662630995
Izdavač : AKADEMSKA KNJIGA
Polazeći od toga da se avangarda od svih drugih umetničkih pravaca 20. veka izdvaja po tome što unosi fragmente realnosti u umetničku fikciju, R. Stanarević u prvom delu knjige izlaže istoriju ove makrostilske formacije, počev od kubizma (Brak, Pikaso), nastupa dadaističkih grupa (Cara, Bal; Dišan, Pikabija; Hausman, Hana Heh) i nadrealista (Dali, Bunjuel, Breton, Maks Ernst) prvih decenija veka, do neovangardnih konkretnih umetnika (Gomringer, Hajsenbitel, Mon), radova Bečke grupe (Artman, Bajer), hepeninga (Kaprou, Fostel) i hipi i bluz književnosti (Fesper, Cal, Oklopdžić) u drugoj polovini prošlog veka. Kako je avangarda istovremeno i internacionalna i višemedijska pojava (mešaju se i uzajamno prosecaju i preobražavaju likovne umetnosti, književnost, fotografija, film i pozorište), ovaj istorijski pregled predstavlja ujedno osnovu za teorijska razmatranja u drugom delu knjige, sa težištem na paradigmatskom postupku i tehnici avangarde, a to je montaža. U tom teorijskom razmatranju koje obuhvata kako Blohove i Benjaminove studije, tako i Birgerovu teoriju, autorka posebnu pažnju posvećuje avangardnoj montaži u književnosti, pri čemu se izdvajaju razni vidovi citata stranog porekla, kada se, u krajnjoj liniji, dešava da oni potpuno potisnu fikciju i originalni umetnički tekst i da se život izjednači sa umetnošću. Pored mešanja originalnog i citiranog materijala u avangardnom književnom delu se, međutim, pojavljuje još jedan sloj, tzv. automatski govor, što sve zajedno avangardnom delu pridaje fantastična svojstva koja se teško razumeju i gotovo ih je nemoguće teorijski objasniti. Da bi se u predstavljanju avangardne književnosti ipak ostvario i taj korak, autorka u trećem, hermeneutičkom delu knjige iscrpno razmatra dva najvažnija ostvarenja nemačke avangarde, Deblinov roman Berlin Alexanderplatz (1929) i scensko ostvarenje Petera Vajsa Mara / Sad (1965).
0,00 RSD
1.320,00 RSD
Cena na sajtu: 1.320,00 RSD
Ušteda: 0,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta na tri i više kupljenih artikala sa naznačenim količinskim popustom.

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Polazeći od toga da se avangarda od svih drugih umetničkih pravaca 20. veka izdvaja po tome što unosi fragmente realnosti u umetničku fikciju, R. Stanarević u prvom delu knjige izlaže istoriju ove makrostilske formacije, počev od kubizma (Brak, Pikaso), nastupa dadaističkih grupa (Cara, Bal; Dišan, Pikabija; Hausman, Hana Heh) i nadrealista (Dali, Bunjuel, Breton, Maks Ernst) prvih decenija veka, do neovangardnih konkretnih umetnika (Gomringer, Hajsenbitel, Mon), radova Bečke grupe (Artman, Bajer), hepeninga (Kaprou, Fostel) i hipi i bluz književnosti (Fesper, Cal, Oklopdžić) u drugoj polovini prošlog veka. Kako je avangarda istovremeno i internacionalna i višemedijska pojava (mešaju se i uzajamno prosecaju i preobražavaju likovne umetnosti, književnost, fotografija, film i pozorište), ovaj istorijski pregled predstavlja ujedno osnovu za teorijska razmatranja u drugom delu knjige, sa težištem na paradigmatskom postupku i tehnici avangarde, a to je montaža. U tom teorijskom razmatranju koje obuhvata kako Blohove i Benjaminove studije, tako i Birgerovu teoriju, autorka posebnu pažnju posvećuje avangardnoj montaži u književnosti, pri čemu se izdvajaju razni vidovi citata stranog porekla, kada se, u krajnjoj liniji, dešava da oni potpuno potisnu fikciju i originalni umetnički tekst i da se život izjednači sa umetnošću. Pored mešanja originalnog i citiranog materijala u avangardnom književnom delu se, međutim, pojavljuje još jedan sloj, tzv. automatski govor, što sve zajedno avangardnom delu pridaje fantastična svojstva koja se teško razumeju i gotovo ih je nemoguće teorijski objasniti. Da bi se u predstavljanju avangardne književnosti ipak ostvario i taj korak, autorka u trećem, hermeneutičkom delu knjige iscrpno razmatra dva najvažnija ostvarenja nemačke avangarde, Deblinov roman Berlin Alexanderplatz (1929) i scensko ostvarenje Petera Vajsa Mara / Sad (1965).
Karakteristika Vrednost
Kategorija TEORIJA, TUMAČENJE I ISTORIJA KNJIŽEVNOSTI
Autor Rada Stanarević
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač AKADEMSKA KNJIGA
Pismo Ćirilica
Povez Tvrd
Godina2015
Format13x20
Strana290

Slični proizvodi

Ogledi o srpskoj i angloameričkoj književnosti! Sadržaj: Uvodna reč: međuboje u književ...
Cena 1.188,00 RSD
Ušteda 10%
1.320,00 RSD
O Marku Miljanovu piše se više od 120 godina. U 21. veku širi se broj autora i naučnih ...
Cena 1.980,00 RSD
Ušteda 10%
2.200,00 RSD
Analiza mitskih i folklornih obrazaca u savremenoj srpskoj književnosti uključiće nemin...
Cena 1.791,00 RSD
Ušteda 10%
1.990,00 RSD
Stručna, ali popularno pisana studija dr Dejana Ognjanovića ima podnaslov „Kritička ist...
Cena 2.970,00 RSD
Ušteda 10%
3.300,00 RSD
Knjiga o Peteru Handkeu. Prva celovita književno-kritička studija o književnosti nobelo...
Cena 1.562,00 RSD
Ispisujući književno kritičke tekstove o aforističarima kao što su Aleksandar Baljak, V...
Cena 809,10 RSD
Ušteda 10%
899,00 RSD
Mnogi su pisali o učenjima, spisima i poeziji Svete Tereze Avilske. Umetnicima je bila ...
Cena 840,51 RSD
Ušteda 10%
933,90 RSD
Monografija Mikrokosmos kultura. Kulturni sinkretizam Balkana u romanima Ćamila Sijarić...
Cena 1.188,00 RSD
Ušteda 10%
1.320,00 RSD
Autor u ovoj „književno-teorijskoj“ studiji razmatra „ulazak Rusije u Boga“ kroz tumače...
Cena 346,50 RSD
Ušteda 10%
385,00 RSD
Kvas je knjigu Andrićeva poetika sumnje (na)pisao mirnoćom mislioca, strogoćom profesor...
Cena 1.650,00 RSD
Knjiga je nezaobilazna lektira za sve današnje i buduće besednike, studente, đake, prof...
Cena 1.430,00 RSD
Provedena i u zborniku Rekonfiguracija identiteta u srpskoj književnosti 1991–2021. pre...
Cena 1.320,00 RSD