PRIPOVEDATI, PEVATI ILI POZORIŠTE PRAVITI PRIPOVEDATI, PEVATI ILI POZORIŠTE PRAVITI
PRIPOVEDATI, PEVATI ILI POZORIŠTE PRAVITI PRIPOVEDATI, PEVATI ILI POZORIŠTE PRAVITI
AGORA

PRIPOVEDATI, PEVATI ILI POZORIŠTE PRAVITI

Šifra artikla: 396898
Isbn: 9788660534257
Izdavač : AGORA
Ako Flober sanja da napiše knjigu ni o čemu, on isto tako sanja da sastavi roman koji se „drži unutarnjom snagom stila”: ako Malarme izgovarajući reč „cvet” teži da obuhvati onaj koga nema ni u jednoj kiti cveća i da tako uspava svaku reč u bezdanu muzičkog ništavila, on je isto tako – on je u prvom redu – pesnik koji hoće „da prepusti inicijativu rečima, da upiše na stranicu knjige jednu neuništivu arhitekturu reči, koji tvrdi da je svet stvoren da bi dao jednu lepu knjigu”.
– G. P.

Možda je Virdžinija Vulf bila u pravu kad je svoje čitaoce uveravala da se idealno pisanje romana odigrava u pasusima i poglavljima, a ne u rečenicama. Sama rečenica za sebe nije u stanju da artikuliše svekoliki oblik romana u kojem se stiče mnoštvo rečenica i za koje je onda neophodno obezbediti neki dublji ritam. Ritam jedne rečenice nije dovoljan. Potrebno je da tekst romana bude ritmovan s one strane rečenice. Od pasusa do pasusa, od poglavlja ili odeljka do poglavlja i sledećeg odeljka.
– Jovica Aćin

Pesnik je dakako subjekt knjige, njena supstancija i njen gospodar, njen sluga i njena tema. I knjiga je doista subjekt pesnika, biće govora i znanja koje piše u knjizi o knjizi. Taj pokret kojim se knjiga, izgovorena glavom pesnika povija i savija u sebe, postaje subjekt po sebi i za sebe, taj pokret nije neka spekulativna refleksija ili kritika, nego pre svega poezija i istorija. Pismo se piše, ali se isto tako trza u svojoj rođenoj predstavi. Tako, u dubini ove knjige koja se beskrajno ogleda u sebi, koja se razvija kao jedno bolno propitivanje o vlastitoj mogućnosti, forma knjige predstavlja samu sebe.
– Žak Derida

U mnogo navrata, kod Šekspira i kod Kalderona, bitke ispunjavaju poslednji čin, a kraljevi, kneževi, štitonoše i pratioci „daju se u bekstvo”. Zaustavljaju se u trenutku kada bivaju vidljivi gledaocima. Scena nalaže zastanak bekstva dramskih likova. Njihov ulazak u prostor pogleda onih koji ne učestvuju u akciji i koji su im istinski nadmoćni, omogućava napuštenima da dođu do daha i obuhvata ih novom atmosferom. Otuda scenski fenomen nastupa „u bekstvu” izvlači svoje skriveno značenje. Čitanje te formule uvodi u igru nadu u mesto, svetlost ili osvetljenost pozornice na kojoj bi i naše bekstvo kroz život zaštitili nepoznati posmatrači. – Valter Benjamin
Uputstvo za korišćenje
Zaviri u knjigu
0,00 RSD
1.100,00 RSD
Cena na sajtu: 990,00 RSD
Ušteda: 110,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta na tri i više kupljenih artikala sa naznačenim količinskim popustom.

 

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Ako Flober sanja da napiše knjigu ni o čemu, on isto tako sanja da sastavi roman koji se „drži unutarnjom snagom stila”: ako Malarme izgovarajući reč „cvet” teži da obuhvati onaj koga nema ni u jednoj kiti cveća i da tako uspava svaku reč u bezdanu muzičkog ništavila, on je isto tako – on je u prvom redu – pesnik koji hoće „da prepusti inicijativu rečima, da upiše na stranicu knjige jednu neuništivu arhitekturu reči, koji tvrdi da je svet stvoren da bi dao jednu lepu knjigu”.
– G. P.

Možda je Virdžinija Vulf bila u pravu kad je svoje čitaoce uveravala da se idealno pisanje romana odigrava u pasusima i poglavljima, a ne u rečenicama. Sama rečenica za sebe nije u stanju da artikuliše svekoliki oblik romana u kojem se stiče mnoštvo rečenica i za koje je onda neophodno obezbediti neki dublji ritam. Ritam jedne rečenice nije dovoljan. Potrebno je da tekst romana bude ritmovan s one strane rečenice. Od pasusa do pasusa, od poglavlja ili odeljka do poglavlja i sledećeg odeljka.
– Jovica Aćin

Pesnik je dakako subjekt knjige, njena supstancija i njen gospodar, njen sluga i njena tema. I knjiga je doista subjekt pesnika, biće govora i znanja koje piše u knjizi o knjizi. Taj pokret kojim se knjiga, izgovorena glavom pesnika povija i savija u sebe, postaje subjekt po sebi i za sebe, taj pokret nije neka spekulativna refleksija ili kritika, nego pre svega poezija i istorija. Pismo se piše, ali se isto tako trza u svojoj rođenoj predstavi. Tako, u dubini ove knjige koja se beskrajno ogleda u sebi, koja se razvija kao jedno bolno propitivanje o vlastitoj mogućnosti, forma knjige predstavlja samu sebe.
– Žak Derida

U mnogo navrata, kod Šekspira i kod Kalderona, bitke ispunjavaju poslednji čin, a kraljevi, kneževi, štitonoše i pratioci „daju se u bekstvo”. Zaustavljaju se u trenutku kada bivaju vidljivi gledaocima. Scena nalaže zastanak bekstva dramskih likova. Njihov ulazak u prostor pogleda onih koji ne učestvuju u akciji i koji su im istinski nadmoćni, omogućava napuštenima da dođu do daha i obuhvata ih novom atmosferom. Otuda scenski fenomen nastupa „u bekstvu” izvlači svoje skriveno značenje. Čitanje te formule uvodi u igru nadu u mesto, svetlost ili osvetljenost pozornice na kojoj bi i naše bekstvo kroz život zaštitili nepoznati posmatrači. – Valter Benjamin
Karakteristika Vrednost
Kategorija BIOGRAFIJE, MEMOARI, DNEVNICI, PISMA
Autor priredio Đorđe Pisarev
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač AGORA
Pismo Ćirilica
Povez Tvrd
Godina2024
Format14x21
Strana65

Slični proizvodi

„Mikroskopska anatomija i istoriografija kulture vatrenog oružja, ova knjiga nastala je...
Cena 990,00 RSD
Džon D. Rokfeler, jedan od najbogatijih ljudi u modernoj svetskoj istoriji, sa šesnaest...
Cena 899,10 RSD
Ušteda 10%
999,00 RSD
Ne možete žudeti za drugačijim svetom ako ne znate da postoji. Dosad nezabeležen pogle...
Cena 1.079,10 RSD
Ušteda 10%
1.199,00 RSD
Predsednik je knjiga razgovora sa Aleksandrom Kvašnjevskim, političarem koji je vodio P...
Cena 1.188,00 RSD
Ušteda 10%
1.320,00 RSD
Priča o mom životu je željno očekivana knjiga Gabrijela Garsije Markesa, sveobuhvatno p...
Cena 1.760,00 RSD
Rezultat ovog intenzivnog istraživačkog rada nije Mengeleova biografija. Razlog za to j...
Cena 1.540,00 RSD
U ovoj knjizi objedinjene su misli onih koji su poznavali i voleli svog prijatelja i sabor...
Cena 1.485,00 RSD
Ušteda 10%
1.650,00 RSD
„Nezaboravno putovanje kroz Ajnštajnov život.“ – Publishers Weekly Loš đak. Pacifista....
Cena 1.169,10 RSD
Ušteda 10%
1.299,00 RSD
Dva eseja o Lavu N.Tolstoju. Prvi esej sina o životu svog oca, odnosima u porodici, dru...
Cena 1.089,00 RSD
Ušteda 10%
1.210,00 RSD
Tupak Šakur je jedan od kontroverznijih modernih umetnika. Više od četvrt veka nakon sm...
Cena 1.439,10 RSD
Ušteda 10%
1.599,00 RSD
Dirljiva i duhovita autobiografija Dženet Makardi, zvezde serija Aj Karli i Sem i Ket, ...
Cena 1.019,15 RSD
Ušteda 15%
1.199,00 RSD
„Kao i u slučaju većih i poznatijih piščevih dela, i ova pisma se čitaju bez daha. A sa...
Cena 2.970,00 RSD
Ušteda 10%
3.300,00 RSD