Korporativne strategije u procesu akvizicije Korporativne strategije u procesu akvizicije
SLUŽBENI GLASNIK

Korporativne strategije u procesu akvizicije

Šifra artikla: 367170
Isbn: 9788651927129
Izdavač : SLUŽBENI GLASNIK
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
0,00 RSD
2.750,00 RSD
Cena na sajtu: 2.475,00 RSD
Ušteda: 275,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta

na tri i više kupljenih artikala koji nisu na akciji.

 

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
Trenutno nema komentara
Karakteristika Vrednost
Kategorija EKONOMIJA
Autor Milan Zvezdanović
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač SLUŽBENI GLASNIK
Pismo Latinica
Povez Broš
Godina2022
Format15x23
Strana268

Slični proizvodi

Ovo je veoma važna tema za jedno društvo, koje je dugo živelo bez privatne svojine… gd...
1.188,00 RSD
1.320,00 RSD
Ključno pitanje savremene ekonomije jeste gde će se ekonomske aktivnosti nalaziti u bud...
4.409,00 RSD
4.900,01 RSD
1.980,00 RSD
"NA PRAGU NOVE EKONOMSKE I POLITIČKE ISTORIJE SVETA - U kojoj meri je koncept neolibera...
1.881,00 RSD
2.090,00 RSD
Sva ljudska društva imaju potrebu da opravdaju uspostavljenu nejedna kost. Ona moraju d...
4.950,00 RSD
Ne tako davno, centralni bankari odlučivali su o muzici, a finansijska tržišta su plesa...
2.200,00 RSD
Ekonomska pitanja su previše važna da bi bila prepuštena nekolicini stručnjaka i lidera...
2.200,00 RSD
Teme kojima se bavi dr Milorad Stamenović nisu ekonomske u strogom smislu reči, ali ima...
1.189,00 RSD
Mere koje su preduzete u borbi protiv pandemije izazvane virusom COVID-19 ostaviće traj...
1.980,00 RSD
Nagrađivana autorka i vodeća međunarodna ekonomistkinja Marijana Macukato iznosi oštru ...
2.420,00 RSD
Knjiga Mali kupci, veliko tržište nastala je kao rezultat autorkinog proučavanja dečije...
1.210,00 RSD
Pandemija kovida-19 razotkrila je velike propuste i strašne brutalnosti današnjeg kapit...
2.750,00 RSD