Korporativne strategije u procesu akvizicije Korporativne strategije u procesu akvizicije
SLUŽBENI GLASNIK

Korporativne strategije u procesu akvizicije

Šifra artikla: 367170
Isbn: 9788651927129
Izdavač : SLUŽBENI GLASNIK
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
0,00 RSD
2.750,00 RSD
Cena na sajtu: 2.475,00 RSD
Ušteda: 275,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta na tri i više kupljenih artikala sa naznačenim količinskim popustom.

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
Karakteristika Vrednost
Kategorija EKONOMIJA
Autor Milan Zvezdanović
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač SLUŽBENI GLASNIK
Pismo Latinica
Povez Broš
Godina2022
Format15x23
Strana268

Slični proizvodi

Knjiga „Veštačka inteligencija i njena primena u poslovanju“ prvi je sistematski, prakt...
Cena 3.861,00 RSD
Ušteda 10%
4.290,00 RSD
Knjiga je „detaljno iscrtala“ znalački i utemeljeno vrlo sumornu realnu sliku Srbije, a...
Cena 989,10 RSD
Ušteda 10%
1.099,00 RSD
Za delo Zašto narodi propadaju, kao i zbog ukupnog „doprinosa razumevanju razlika u na...
Cena 3.069,00 RSD
Ušteda 10%
3.410,00 RSD
Za delo Zašto narodi propadaju, kao i zbog ukupnog „doprinosa razumevanju razlika u na...
Cena 2.277,00 RSD
Ušteda 10%
2.530,00 RSD
„Kako ste videli distribuciju dohotka u svoje vreme? Kako ste očekivali da će se ona u ...
Cena 2.750,00 RSD
Taleb je u Crnom labudu pokazao da su krajnje nemogući i nepredvidljivi događaji u osno...
Cena 2.425,50 RSD
Ušteda 10%
2.695,00 RSD
Veliki svetski bestseler, knjiga koja se bavi fenomenom neverovatnih i nepredvidljivih ...
Cena 2.247,30 RSD
Ušteda 10%
2.497,00 RSD
Odakle potiču nejednakosti i zašto opstaju? Kako su različita ljudska društva, od rops...
Cena 3.300,00 RSD
Liberalizam, neoliberalizam, te otpori prema liberalizmu svakako su pojave koje u znača...
Cena 1.980,00 RSD
Ovo je veoma važna tema za jedno društvo, koje je dugo živelo bez privatne svojine… gd...
Cena 1.188,00 RSD
Ušteda 10%
1.320,00 RSD
Ključno pitanje savremene ekonomije jeste gde će se ekonomske aktivnosti nalaziti u bud...
Cena 4.409,99 RSD
Ušteda 10%
4.900,01 RSD
Cena 1.980,00 RSD