Korporativne strategije u procesu akvizicije Korporativne strategije u procesu akvizicije
SLUŽBENI GLASNIK

Korporativne strategije u procesu akvizicije

Šifra artikla: 367170
Isbn: 9788651927129
Izdavač : SLUŽBENI GLASNIK
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
0,00 RSD
2.750,00 RSD
Cena na sajtu: 2.475,00 RSD
Ušteda: 275,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta na tri i više kupljenih artikala sa naznačenim količinskim popustom.

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Tradicionalni odnos između akcionara, menadžera i ostalih stejkholdera redefinisan je razvojem tržišta korporativne kontrole. Delovanjem tržišta korporativne kontrole, oportunističko i neefikasno ponašanje menadžmenta sada se može prevazići preuzimanjem preduzeća. Promena u kontroli upravlјanja pre-duzećem omogućava sticatelјskom preduzeću da smeni me-nadžere koji ne rade u interesu akcionara i koriguje pogrešne odluke o alokaciji resursa, što će obezbediti manje odstupanje ponašanja menadžmenta od maksimizacije blagostanja akcionara. Što je jaz između stvarnih i potencijalnih rezultata pre-duzeća veći, sticatelјi će upućivati jače pretnje, a što je pretnja sticatelјskog preduzeća ozbilјnija, menadžeri će se više truditi da maksimiziraju vrednost preduzeća, jer preuzimanje može rezultirati njihovom smenom. Pored javne ponude i sticanja kontrole putem borbe zastupnika, preduzećima zainteresovanim za preuzimanje drugog preduzeća na raspolaganju su i druge strategije „napada“ na cilјnu firmu – kupovina akcija na otvorenom tržištu kapitala, kupovina bloka akcija, kupovina akcija koje nedostaju sticatelјu za ostvarivanje kontrole (toehold) i pregovori o kupoprodaji. S druge strane, kako bi se zaštitili od smene, menadžeri mogu sprovoditi određene radnje koje onemogućavaju alternativ-nom timu menadžmenta da izvrši preuzimanje preduzeća. Upotrebom defanzivnih strategija finansijskog restrukturiranja menadžment obezbeđuje zaštitu od uticaja tržišta korporativne kontrole. Takođe, menadžment može koristiti i druge strategije kao što su izmene u statutu preduzeća, emitovanje prava, sklapanje sporazuma sa potencijalnim kupcem o „zamrzavanju“ vlasništva u cilјnom preduzeću i vođenje sudskih sporova.
Karakteristika Vrednost
Kategorija EKONOMIJA
Autor Milan Zvezdanović
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač SLUŽBENI GLASNIK
Pismo Latinica
Povez Broš
Godina2022
Format15x23
Strana268

Slični proizvodi

Sve od ideje do ostvarenja i korišćenja investicije. Od pojma i značaja investicija do ...
Cena 1.799,10 RSD
Ušteda 10%
1.999,00 RSD
Knjiga „Veštačka inteligencija i njena primena u poslovanju“ prvi je sistematski, prakt...
Cena 3.861,00 RSD
Ušteda 10%
4.290,00 RSD
Knjiga je „detaljno iscrtala“ znalački i utemeljeno vrlo sumornu realnu sliku Srbije, a...
Cena 989,10 RSD
Ušteda 10%
1.099,00 RSD
Za delo Zašto narodi propadaju, kao i zbog ukupnog „doprinosa razumevanju razlika u na...
Cena 3.069,00 RSD
Ušteda 10%
3.410,00 RSD
Za delo Zašto narodi propadaju, kao i zbog ukupnog „doprinosa razumevanju razlika u na...
Cena 2.277,00 RSD
Ušteda 10%
2.530,00 RSD
„Kako ste videli distribuciju dohotka u svoje vreme? Kako ste očekivali da će se ona u ...
Cena 2.750,00 RSD
Taleb je u Crnom labudu pokazao da su krajnje nemogući i nepredvidljivi događaji u osno...
Cena 2.425,50 RSD
Ušteda 10%
2.695,00 RSD
Veliki svetski bestseler, knjiga koja se bavi fenomenom neverovatnih i nepredvidljivih ...
Cena 2.247,30 RSD
Ušteda 10%
2.497,00 RSD
Cena 594,00 RSD
Ušteda 10%
660,00 RSD
Odakle potiču nejednakosti i zašto opstaju? Kako su različita ljudska društva, od rops...
Cena 3.300,00 RSD
"UMETNOST UPRAVLJANJA BOGATSTVOM POSTOJEĆIH RESURSA! Walter R. Stahel, jedan od vodeći...
Cena 1.350,00 RSD
Ušteda 10%
1.500,00 RSD
Liberalizam, neoliberalizam, te otpori prema liberalizmu svakako su pojave koje u znača...
Cena 1.980,00 RSD